“Mitä tarkoittaa ohje välttää sotilasvarusteita pelissä? Voiko esim. käyttää armeijan maihareita?”
Hahmot ovat tavallisia suomalaisia tyyppejä, jotka ovat syystä tai toisesta sattuneet selviytymään pandemiasta. Näin ollen pukeutumisen kirjo saa edustaa hahmojen moninaista kirjoa, tarkoitus ei ole näyttää post-apokalyptiseltä sotilasjoukkiolta. Yksittäisiä armeijän ylijäämävarusteita saa toki käyttää – jos se on sinulla normaalisti arkikäytössä, se todennäköisesti sopii peliin. Monelle hahmolle maiharit voivat olla varsin luonteva valinta kengiksi, kun tiedossa on, ettei uusia kenkiä ole tulossa aivan heti. Mikäli pelaajalla on erityisen runsaasti armeijahenkisiä varusteita, joita toivoisi voivansa pelissä hyödyntää, voi tämän rakentaa osaksi hahmon taustaa pelinjohtoa konsultoiden. Pakki tai kuksa sopii peliin paljon todennäköisemmin, kuin rynnäkkökiväärireplika tai kaasunaamari.
“Miten tuhoutuneen sivilisaation larppaaminen vaikuttaa käytännön toimiin, kuten esim. henkilökohtaiseen hygieniaan?”
Pelinsisäisessä maailmassa ei ole sähköä, joten esim. juokseva vesi ei toimi. Pelipaikka on kuitenkin järven rannassa, eli kaikilla tulee olemaan mahdollisuus peseytymiseen. Myös niille pelaajille, jotka eivät halua saunoa järjestetään mahdollisuus käydä saunatiloissa itsekseen pesulla. Hampaiden pesusta voi luonnollisesti huolehtia myös pandemian jälkeisessä maailmassa, joskaan sähköhammasharjaa ei pääse surisuttelemaan. Myös juomavettä pelaajille varataan riittävästi. Nukkuminen tapahtuu puulla lämmitettävässä tilassa tai viileässä. Pelaajille on patjat pelipaikan puolesta, makuupussi tai lämmintä peitettä kannattaa olla omasta takaa. Hahmot kulkevat kuitenkin ainakin teoriassa koko maallisen omaisuutensa kanssa. Teltassa yöpyjät tarvitsevat mukaan myös retkipatjan.
“Pääseekö pelissä peseytymään, jos ei halua saunoa?”
Ks. vastaus yllä. Myös niille pelaajille, jotka eivät sauno, varataan mahdollisuus peseytymiseen pelin aikana.
“Tarvitseeko metsäjengi omat teltat?”
Jos omistat teltan jota haluat käyttää, ota yhteys pelinjohtoon. Pyrimme toimimaan lainatuilla siviiliteltoilla, joita pelinjohdollakin toki on mahdollisuus saada käsiinsä, mutta omatoimisuutta asiassa ei katsota pahalla.
“Kärsiikö pelikokemus, jos en halua yöpyä teltassa?”
Ei kärsi. Vain pieni osa hahmoista tulee yöpymään ensimmäisen yön teltassa. Sekä teltassa yöpyjille, että pelipaikalla nukkujille on luvassa täysipainoinen peli. Molemmat hahmoporukat saapuvat pelin maailmassa paikalle vasta pelin alettua, mutta telttailijoiden matkaan sisältyy selvästi enemmän kävelemistä (ja se teltassa yöpyminen).
“Mitä npc-hahmot ovat? Pitääkö niitä huomioida hahmon suunnittelussa?”
Jokaisella hahmolla on ainakin yksi menneisyyden tärkeä ihminen npc-kontaktina. Hahmokonsemptissa on määritelty tuttavuussuhteen luonne (esim. puoliso tai ystävä) huomioiden toiveet pelin teemoista sekä kontaktipelaajista. Hahmosuhdetta npc-kontaktiin tullaan kehittämään peliä edeltävässä työpajassa, mutta npc-pelaajat ovat myös netin välityksellä käytettävissänne hahmosuunnitteluun samoin kuin kanssapelaajat ja pelinjohto.
Kielivalitsin
- English (UK)
- English (United States)
- Suomi